Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Wednesday, April 22, 2009

Belajar buat banner

Salam .....Pada hari ini, satu kemahiran baru dapat aku pelajari iaitu belajar bagaimana membina banner dengan menggunakan program Adobe Photoshop yang dikira satu program grafik yang calang2 orang boleh gunakan.

Aku diminta oleh Guru Besar menghasilkan banner tersebut di mana PPD Bera mahukan semua sekolah menyediakan banner bagi mencapai sasaran Top Four yang disarankan di daerah ini.

Alhamdulillah, dengan berkat usaha akupun pergi berguru dengan kerani yang bertugas di Pusat Kegiatan Guru Bera ( namanya aku tak tanyapun), akhirnya berjaya juga aku siapkan banner tersebut walaupun tak sehebat mana.

Tapi yang pentingnya, aku dah tahu serba sedikit ilmu Photoshop tersebut walaupun hanya sekitar 60 % sahaja.

Ini lah banner yang aku dan kerani tersebut telah hasilkan...

Terima kasih kepada cik kerani PkG tu....




.

No comments: